måndag 22 oktober 2012

Gör det bara!

Jag har tänkt i flera år att jag borde, skulle, måste, vill starta en blogg. Tror till och med att jag kom förbi den där verbraden en gång och startade en. Någonstans i cyberrymden svävar den nu, ett tomt satellitskal av brustna visioner... Men ingenting blir någonting om man inte vill det tillräckligt mycket. Det enda verbet som spelar någon roll är "vill". Vad får jag ut av detta, som en marknadsstrateg kanske skulle säga.

"Gör det bara" handlar om det, och om att inte tänka så mycket. Första exemplet är att jag startat den här bloggen: plötsligt kändes det bara rätt. Jag skulle kunna fulanalysera skälen till det här men det blir för tröttsamt så jag tar det en annan gång. Bara i korthet: P, "Bitchkram" och en tidsmaskin. Nog så.

(Jag avskyr när prettoförfattare kallar sina gestalter för bokstäver i versal. Det är egentligen bara Kafka som får göra det. Men jag vill inte lämna ut människor i min text, samtidigt som jag vill hinta till dem vilka det är. Då är versalen en bra metod.)

Jag blir fantastiskt glad om någon läser det här, om någon kommenterar det, om någon tycker något. Den som skriver vill bli läst - ibland bara av sig själv men ofta av andra och jag har upptäckt något intressant hos mig själv de senaste åren:

Jag är genuint intresserad av andra människor.
Jag vill förändras och utvecklas.
Jag vill leva mig genom varje dag, från början till slutet. Varje dag är ett litet liv.
Jag tror inte på någon Gud, men vi alla det fantastiska, tillsammans. Vi är allt, och alla är allting.

På riktigt. Så skriv i kommentarsfälten och berätta om er själva. Själv återkommer jag inom kort.

5 kommentarer:

  1. Ja!!! Att följa den här bloggen kommer att bli ett sant nöje, det är jag säker på. Känner igen mig i mycket av det som står skrivet här, särskilt det fetstilta längst ner. Längtar redan efter nästa inlägg!:)

    SvaraRadera
  2. Jaa vad kul Anders!! Här ska läsas :) Hatar också mystiska versaler /S.

    SvaraRadera
  3. Bra, jag förväntar mig flera uppdateringar dagligen! Eller inte, skriv när du vill om vad du vill som sagt, men det ska bli intressant. Ser fram emot kommande inlägg :)

    SvaraRadera
  4. För att fortsätta med dina jag-påståenden:

    Jag gillar att uppleva människor i skriven form

    Tycker det är intressant när intressanta människor väljer att skriva texter. Tror också det är nyttigt för oss lärare att faktiskt skriva. Inte bara beordra andra att göra det. Ska bli intressant att läsa dina inlägg.

    SvaraRadera
  5. Tack för er uppmuntran, och redan första dagen! Jag kommer att lägga in ett nytt inlägg inom kort, ska bara undervisa lite först...

    SvaraRadera